جهان, مقاله ها

سکه های انگلیس از الیزابت تا الیزابت بخش چهارم

 

سکه های ویلیام چهارم (۱۸۳۷-۱۸۳۰)

ملکه ویکتوریا یا الکساندرینا ویکتوریا بیش از شصت و سه سال ملکه بود و در تمام تاریخ بریتانیا طولانی ترین دورهٔ سلطنترا داراست. دورهٔ حکومت او با گسترش عظیم امپراتوری بریتانیا همراه بود. دورهٔ ویکتوریایی در اوج انقلاب صنعتی بود؛ دوره ای از تغییرات عظیم اجتماعی، اقتصادی و فناوری در پادشاهی انگلستان بود. ویکتوریا در ضمن آخرین فرمانروا از سلسلهٔ خاندان هانوفر بود.    

سکه های ملکه  ویکتوریا (۱۹۰۱-۱۸۳۷)

 

وی از تاریخ ۲۰ ژانویه ۱۹۳۶ تا ۱۱ دسامبر ۱۹۳۶ و پس از جرج پنجم و پیش از جرج ششم پادشاه بریتانیای کبیر بود. او به خاطر ازدواج با والیس سیمپسون، زن مطلقهٔ آمریکایی مجبور به استعفاء و ترک سلطنت شد.

ادوارد بزرگترین پسر شاه جرج پنجم و ملکه ماری بود. او عنوان پرنس ولز را در شانزدهمین سال تولدش گرفت. به عنوان یک مرد جوان در نیروهای مسلح بریتانیا در جنگ جهانی اول شرکت کرد. همچنین در چند سفر خارجی بجای پدر شرکت کرد.

سکه های ادوارد هفتم (۱۹۱۰-۱۹۰۱)

سکه های جرج پنجم (۱۹۳۶-۱۹۱۰)

سکه های ادوارد هشتم (۱۹۳۶)

سکه های جرج ششم (۱۹۵۲-۱۹۳۶)

ویلیام در ۲۱ اوت ۱۷۶۵ در کاخ باکینگهام (در آن زمان سرای باکینگهام) در لندن زاده شد. او سومین پسر جرج سوم، پادشاه انگلستان و شارلوت مکلنبرگ-استرلیتز بود و با نام ویلیام هنری غسل تعمید یاف. او در ۱۳ سالگی وارد نیروی دریایی سلطنتی شد، در انقلاب آمریکا جنگید و به هنگام خدمت در هند غربی دوستی نزدیکی با دریاسالار هوراشیو نلسون پیدا کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *